Żużel na lodzie
To co najbardziej odróżnia normalny speedway od żużlu na lodzie to specjalnie przystosowane opony. Każda z nich jest pokryta odpowiednio wytrzymałymi metalowymi kolcami, które podczas jazdy na oblodzonym torze zapewniają wymaganą przyczepność z nawierzchnią. Ich długość nie przekracza zazwyczaj 3 cm. Na przedniej oponie możemy doliczyć się 90 kolców a na tylne od 200 do 500 w zależności od toru i indywidualnych preferencji żużlowca.
Zawody organizowane na lodzie nie charakteryzują się taką rywalizacją jak normalne zawodu ligowe czy z serii Grand Prix, są to raczej widowiska dla samej idei.
W Polsce bardzo mało popularny jest żużel na lodzie a zawody odbywają w Sanoku. W Europie wschodniej i północnej Ice Speedway jest bardziej rozwinięty w takich krajach jak Rosja, Szwecja czy Finlandia.
Jak już było wspomniane wcześniej pierwsze pierwsi weterani żużlowi rywalizowali na zwykłych motocyklach drogowych w żaden sposób nie przystosowanych do ścigania na torze, a co dopiero na lodzie. Dzisiaj trudno byłoby by sobie wyobrazić aby motocyklem żużlowym włączyć się do ruchu drogowego. Przez szereg lat dokonano wielu modyfikacji i usprawnień. Wyznaczone zostały także odpowiednie normy i standardy regulujące różne parametry maszyny.